hero title

Sherida ten Wolthuis

Pedagogisch medewerker bij bso Gigagroen

“Voordat ik bij Bink werkte, zag ik regelmatig andere pedagogisch medewerkers van Bink in het wild. Bijvoorbeeld bij een kinderdagverblijf of met Bink-jas aan de kinderen ophalen van school. Het trok me aan hoe zij met de kinderen omgingen. Dat een kind tegelijkertijd tegen jou als pedagogisch medewerker opkijkt, maar dat datzelfde kind er ook volledig mag zijn en wordt geaccepteerd om zijn of haar mening. Dat sprak mij heel erg aan. Ik ben op zoek gegaan naar meer informatie en vond toen het pedagogisch beleid. Dat bevestigde mijn gevoel. Ik heb gelijk gesolliciteerd en werk nu al sinds oktober 2019 voor Bink op bso Gigagroen.

Mijn creatieve kant

Ik heb altijd al interesse gehad in kinderen, maar pas de laatste jaren werk ik ook echt met ze. Toen ik klaar was met mijn vmbo werd ik vooral gestimuleerd om iets met mijn creatieve kant te gaan doen. Op de middelbare school was ik veel met kunst en vormgeving bezig. Daarom was het logisch om die kant op te gaan. Maar toen ik klaar was met een grafische opleiding, merkte ik dat ik niet verplicht creatief wilde zijn. Dat werkte niet voor mij. Ik ging opnieuw om mij heen kijken. Zo kwam ik erachter dat ik eigenlijk heel graag met kinderen werk, en ben ik de hbo-opleiding Pedagogiek gaan doen.

Afstuderen bij Bink

Mijn hbo-opleiding Pedagogiek combineer ik nu al anderhalf jaar met mijn werk als pedagogisch medewerker bij Bink. Ik zit momenteel in mijn laatste jaar. Om te kunnen afstuderen moet ik een onderzoek doen en een product opleveren. Dit wilde ik graag voor mijn eigen vestiging doen. Zo draag ik gelijk bij aan het onderhouden van de kennis en pedagogische kracht van ons team. Ik ben met de adjunct-manager en de pedagogisch coach van Gigagroen om de tafel gegaan. Uiteindelijk kwamen we uit op een onderzoek en advies of richtlijn over 21e-eeuwse vaardigheden.

{caption}

21e-eeuwse vaardigheden

Ik heb zelf ontzettend veel interesse in de 21e-eeuwse vaardigheden. Het omvat de overtuiging dat kinderen niet alleen maar kennis moeten leren, maar vooral ook vernieuwde vaardigheden die nodig zijn om stevig in je schoenen te staan in het moderne leven. Denk dan aan creatief denken, oplossend vermogen, mediawijsheid. Uiteindelijk gaan de 21e-eeuwse vaardigheden over het ontwikkelen van een kritische en flexibele houding tegenover de wereld.

Op de vestiging vonden ze het ook heel fijn dat ik hiermee aan de slag ging. Momenteel werk ik aan mijn onderzoek en gaan we ook een project, workshop of doel eraan koppelen. Op die manier kunnen we mijn onderzoeksuitkomsten ook inzetten in ons werk als team. Zo groei ik in mijn opleiding, maar ook mijn team en uiteindelijk de kinderen plukken de vruchten van mijn onderzoek.

Ruimte

Dat ik zo aan de slag kan met mijn afstudeerproject is een voorbeeld van hoe er ruimte is voor de kansen die ik zie. Het werken bij Gigagroen bevalt me daarom heel erg. De vestiging heeft een heel fijne sfeer en de collega’s zijn ook altijd oprecht nieuwsgierig. Dat voelt ontzettend fijn. Ik word hier echt serieus genomen en mijn inbreng wordt gewaardeerd. Ook dit zorgt ervoor dat voor mij de combinatie tussen de opleiding en het werken bij Bink leuk blijft.”

Wat is jouw talent?

Wat is jouw talent?

We zijn erg benieuwd welk talent jij in huis hebt. Met jouw expertise draag jij binnen een team bij aan de brede ontwikkeling van kinderen. Nieuwsgierig? Lees eens meer over ons!

Waarom Bink
counter
27 Jaar bestaan
counter
841 Collega's
counter
5767 Kinderen
counter
78 Vestigingen